KAU KEKASIHKU

by - April 17, 2010

Dia yang ku kasih,
Dia yang lagi dikasihi Ilahi,
Aku menyimpan lama berkurun,
Satu rasa untuk bertemu,
Menatap sebuah wajah cahaya yang terpuji,
Menagih cintanya kembali.

Aku bermohon kepadaNya,
Supaya diangkat darjatnya,
Seperti yang telah Engkau janjikan,
Di mana lagi kan ku cari ganti,
Wahai kekasih hati nan satu,
Merinduiku sebelum aku merinduinya,
Menyintaiku lebih dari aku menyintainya,

Allahu Robbi,
Hati menangis jua merintih,
Ingin benar bertemu dan menyaksikan kehebatannya,
Tentu dan pastinya lagi hebat dari yang sedia tahu,
Kerana aku menyanjung mulia dirinya,
Menyayangi dirinya lebih dari segala yang ada.

Bantu aku wahai Pencipta rasa ini,
Bantu aku bergegas bersua dengannya,
Mengucapkan, melahirkan cinta yang rendang,
Menyusuru perjalanan jihadnya,

Kasihan kekasihku Ya Allah,
Dunianya bermatian mempertahankan cintanya,
Meninggalkan buatku satu pesan,
Hanya pasti aku akan sentiasa berada di jalan yang lurus,
Dengan menggigit Quran wa Hadith dengan gerahamku.

Subhanallah,
Kasihnya dia padaku,
Aku pasti mengikut sabdamu kekasihku,
Sampai bertamu kita di singgahsana,
Indah bertakhta permata,

Sudikah engkau?

-perumahan awam 1-
10.30 pg

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!