aku anak terbuang

by - October 05, 2011


Aku anak terbuang,
Ditinggal ibu disisih ayah,
diberi wang kasih tiada,

Aku memang anak terpinggir,
hidup meraih simpati saudara,
tidak kenal erti kasih,
apa lagi jiwa bertuhan

mari kawan ajari aku,
satu naskah umpama buku,
aku jahil dalam ilmu,
pastikan kau suluh akan diriku,
biar aku tidak lesu,
dengan arus yang membuntu...

Aku anak terbuang,
siapa aku pada matamu,
duhai ayah, wahai bonda,
aku rindu saat manis denganmu,
aku sepi tanpa bimbinganmu...

aku anak tersisih,
dibuang mereka yang pentingkan diri,
sesekali aku merasakan,
mengapa aku mereka ketepikan?

Aku anak dibuang,
ditanggung oleh yang kasih padaku,
sayapku patah tiada pengganti,
kakiku rapuh menanti putus,
bantu aku wahai teman,
kenalkan aku dengan tuhanmu,

kasihankan aku anak terbuang...

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!