Sekejap benar sudah 4 tahun....

by - August 23, 2014

Allahu akbar... apa khabar blogger yang masih setia... satu update bersawang blog ni... kendian update lagi dan bersawang sawang lagi... maaflah kerja makin padat hidup makin sendat... Apa pun saya masih bersyukur kerana masih ampuh bertahan dalam arena blog ini... meskipun sudah semakin uzur...

Sekejap benar sudah 4 tahun berlalu... meninggalkan zaman UPSI yang sangat best... rindunya... sudah 4 tahun juga la aku menjalani impian aku di sini SMK Teluk Kumbar 2... Meski banyak cabaran dan rintangan harus ditempuhi... begitu banyak kerenah zaman kini...  banyak yang berlaku tapi aku belum sempat fikir akan hikmahnya... Sekolah.... oh sekolah...

Tahun kedua aku mengajar matematik di sini... seronok mengajar... tahun mengapa sehingga kini kalian masih tegar... aku yang menjalani kehidupan biasa mahu menjadikan kalian luar biasa... kalian sedar atau tidak semua itu... entah aku tak pasti...

sampai hari ini kalian masih juga tidak mahu solat.... mengapa?? Bukankah solat itu tiang agama...

bercerita mengenai keadaan remaja hari ini... aku makin kasihan melihat mereka walaupun aku pun tidak sebaik mana... ingatlah kalian... solat itu teramat penting dari segala isi dunia... dengan solat kita bisa maju, kaya dan bahagia.... nah... itu kuncinya....

aku akan terus mendoakan kalian biarpun dibibir ini sentiasa meniti kata-kata yang kurang disenangi kalian wahai anak-anak didikku tersayang... bebelan seorang guru demi melihat kejayaan kalian... itu saja yang aku mahu... Solatlah sayang, sebelum kalian disolatkan kelak...

aku sayang kalian anak-anak didikku SMK Teluk Kumbar 2...

biarlah semua mengutuk termasuk aku.... tapi dalam hati masih ada rasa sayang... benci kan tandanya sayang... asalkan kalian berubah pasti akan berjaya...

jom berubah!

You May Also Like

2 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!