Hidup Normal yang harus kuat!

by - November 14, 2016

Salam wbt...

Biasa kita dengar tentang bisikan dan gangguan? Paranormal? Sakit jiwa?

Bertanya kepada diri... apakah aku benar benar tahu dan faham perasaan mereka yang didatangi sakit yang sedemikian? Kadang kadang aku hairan... apakah yang bersarang dibenak... satu yang aku harus tahu dan kena faham... ya hidup normal yang harus kuat!

Bisikan atau gangguan adalah sejenis penyakit dalam bahasa saintifiknya skezofrenea (hantam saja ejaan malas google)... tu kalau ikut psikologi la... tapi kalau ikut tradisional lain pulak... perlu faham... mereka yang sakit ni perlu dirawat... jika kaedah perubatan moden tak boleh nak menyembuhkan.. perlu juga kaedah tradisional kan... apa pon mereka ini perlu dirawat.... bagaimana? Siapa yang nak merawat? Bila perlu dirawat? Haaa yang tu kena usaha... sebab usaha tu tangga kejayaaan... opsss bukan nak buat kelakar...tapi hakikat!

Mencari kaedah alternatif tu penting juga sebab selagi ada jalan mesti teruskan misi penyembuhan... 1 sahaja.... perlu kuat! Allah bersama hambanya yang kuat dan bangga jika kita sakit dan kembali terus meminta padaNya... pastinya Dia akan bantu cuma perlukan ikhtiar skit la... mana boleh minta minta terus dapat kan....

Panjangnya mukaddimah ni... apa pon semuanya berpunca daripada IMAN YANG BERLUBANG.. memang tidak akan pernah sempuna kita ni kan... iman ada naik ada turun... masa iman naik syok la kan... bila iman tengah turun... gedebuk! Aduihhhh.... haaaa masa tu la si IBLIS laknatullah masuk jarum... tugas mereka seperti yang depa janji denga  Allah... nak sesatkan kita sampai kiamat kan... then masuk neraka sama2 depa.... (ni masa aku tengah tulis ni pon dan berapa juta iblis laknatullah tu sumpah seranah aku pon tak tau... tak pa... tak peduli... nak tulis gak... biar semua tahu...dan yang tau akan lebih faham... )

Ingat 1 ja... depa nak sesatkan kita dan matikan kita dalam KAFIR@MURTAD... mula mula depa buat kita dengan bisikan bisikan azazil tu... lepas tu kita akan murung... lepas tu kita akan stress... kita akan bertindak diluar kawalan aqal... contoh yang selalu kita tengok adalah cederakan diri sendiri tanpa sedar.... lepas tu apa?

Lepas tu depa mahu darah... sikit sikit kita akan pucat dan kita jadi malas nak buat amal lagi sebab selalu kena ganggu... dan akhirnya iman kita jadi kusam terus malap sampai padam... masa tu kita akan ikut depa... tapi bukan depa buat kat kita... kita yang rela buat pada diri sendiri sebab dah terlalu lemah dan dituruti hawa nafsu... iman dah lemah kan tadi sebab kurangnya aktiviti kerohanian dalam diri... AKHIRNYA... KITA AKAN BUNUH DIRI DAN IBLIS LAKNATULLAH AKAN HAPPY YEAHHHH... TEPUK TANGAN SAMPAI BERANAK PINAK MERAMAIKAN KETURUNANNYA DALA. BAHAGIA....

Jom la kita kuatka  hati... saya pon jenis biasa biasa saja... just kita ingat allah inshaAllah semua akan ok dan beransur baik! Jangan selalu fikir kenapa aku... kenapa aku yang selalu kena... tapi fikirkan Allah ada dan akn bantu aku... okay!

Okay la... masa aku tengah tulis ni pon tengah rasa pening macam ada benda tak puas hati ni.... ok aku post dulu setakat ni kang black out habis semua yang dok letih menaip dari tadi ni..

Okay yea... jumpa lagi... nanti cerita lagi!

Yang penting sabar k...

Allahu alam bisowwab!

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!