Kursus Kepimpinan di KEM PALAS, YAN KEDAH

by - February 24, 2018

Bismillahir rahmanir rahim 💗

Hye my sweet blogger...  Selamat berhujung minggu.. This week saya tak balik kampung.. sebab this week ada Kursus Kepimpinan pelajar di KEM PALAS Yan Kedah. Siapa biasa pergi? Yes, of coz la bukan tempat melancong yang boleh pakai high hills bagai kan...



salah sorang daripada instruktor yang hadir

Kursus Kepimpinan pelajar ni berlangsung selama 3 hari 2 malam... tempat dia hampir dengan titi hayun... serius seram kepada sesiapa yang budget diva... hehe.. tapi sangat adventure untuk siapa yang suka explore. Ada macam2 kem taw kat sini.. organisasi kitorang ambik pakej yang dekat KEM PALAS ni.. 

Pakej? Apa tu?

Dataran kem besar, muat untuk 80 orang lebih ahli kem

Alah, pakej tu maksudnya include semualah... termasuk instruktor, makan, minum, tempat tidoq.. suasana yang best.. lama giler tak join program2 macam ni, tapi.. kami cikgu cikgi ni pergi dok jadi pemerhati je la dan tukang ambik gambar untuk dokumentasi nanti. 

Bila kita dah bayar, tak kan kita nak take over pulak kan.. semuanya diambil alih oleh geng2 instruktor tu la, cikgu? goyang kaki jer.. heheh.. apa pun still kena ada cikgu2 sebab nak pantau perjalanan program. mana tau ada yang sakit ke.. ada penyakit or tak kuat.. memang cikgu2 akan ambik bawa gi hospital untuk check... see.. betapa prihatinnya guru terhadap anak2 didiknya... 


FB : KEM PALAS

Seronok? Haishhh toksah cakap la, memang seronok giler.. nak nak lagi bila tengok diorang enjoy jer. walaupun ada yang cedera.. melecet kaki la.. luka2 kecil.. tu biasa la kan.. adat la bila masuk hutan... ermmm best la pendek kata..

Serius banyak giler aktiviti menarik yang diorang dah rancang untuk pelajar2 taw. So saya suggest kepada mana2 organisasi yang ada rancangan nak buat kem kepada sapa2, boleh la try di sini. Harga pon reasonable kay.



Last sekali, terima kasih kepada semua guru yang dah bertungkus lumus menyiapkan kertas kerja program ini. Tak lupa juga guru yang menguruskan sepanjang program. Tahniah!

Kepada para pelajar, ambil la semua ilmu yang korang join selama 3 hari 2 malam ni sebagai panduan dan pengajaran kepada kalian. Semuga kalian lebih tabah dan kuat menghadapi rencah hidup masing2 selepas ini. Ingat ye, tidak ada satu orang pun dalam dunia ni yang tidak ada masalah, cuma bagai mana kita menghadapi dan menyelesaikan masalah itu yang membuatkan kita berbeza!

sekadar itu perkongsian, terima kasih!

jumpa lagi korang!

You May Also Like

10 comments

  1. wahhh.. bagusnya aktiviti macam ni...

    ReplyDelete
  2. Terinfat zaman sekolah....seronoknya aktiviti macam ni..

    Terima kasih follow blog PC.
    Alhamdulillah PC dah follow juga..
    Salam ukhuwah ya..

    ReplyDelete
  3. Kan..mia liana... Lama giler tak join... Dulu2 ada la..

    ReplyDelete
  4. aktiviti yang bagus
    semoga semua hargai dan dapat manfaat :)

    ReplyDelete

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!