Admin

Thursday, September 3, 2009

siapa Ummu Qaseh?

usah siakan ramadhan

Assalamualaikum wbt.

Ahlan wa sahlan ya Ramadhan kareem…

Setelah sekian setahun, UQ (Ummu Qaseh) menanti saat-saat ini, Alhamdulillah, mampu juga UQ memasuki ruangan dunia ciber yang selama ini sangat digemari oleh sedemikian ramai golongan remaja malah mak-mak dan bapak-bapak juga ada yang sudah bijak IT. UQ ambil kesempatan yang ada ini untuk mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan (Marhaban Ya Ramadhan Kareem), ambillah segala apa yang Allah dah hulurkan ini dengan sebaiknya.

Untuk pengetahuan semua, blog UQ ini adalah antara blog UQ yang paling terbaru, selain blogspot dan multiply. UQ sudah lama menyelinap senyap-senyap dalam dunia blogging ini namun masih belum punya kesempatan selama ini untuk menunaikan hasrat hati untuk membentuk blog peribadi dan menyampaikan segala khazanah ilmu yang UQ pelajari selama hari ini.

Harapan UQ semuga blog ini bukan semata-mata pameran atau lambakan ilmu, tetapi biarlah ilmu yang ada ini mampu diambil dan diamalkan oleh mujahid wa mujahidah yang sering UQ sebut selama ini. (impian –> insyaAllah)

Setiap detik UQ ingin habiskan untuk membina jannah sebagai bekalan menuju alam baqa’ yang UQ sendiri tak pasti bila akan sampai, yang pasti ianya akan menjemput kita semua termasuk UQ sendiri.

‘ Katakanlah (wahai muhammad): Tuhanku ialah Allah YME (Yang Maha Esa), Allah yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat, ia tidak beranak dan ia tidak pula diperanakkan dan tidak ada sesiapa yang serupa denganNya.’ (surah al-ikhlas (112) ayat 1-4)

sebelum menutup tirai kamar jam 2 pg ini, usai sudah puasa 1 ramadhan UQ dan kalian. UQ tinggalkan blog ini dengan petikan ayat seperti diatas, yang mana surahnya sudah termaktub dalam Quran sejak berkurun dulu yang diwahyukan untuk Rasulullah s.a.w.

UQ berundur mengatur langkah lagi, sampai ketemu.

assalamualaikum wbt.

No comments:

Post a Comment