cinta ini belum pasti ke mati....

by - May 30, 2011

Kadang-kadang teringin rasanya menyelami semula jiwa remaja...
Zaman remaja dulu memang sudah berlalu dan tidak ingin kurasakan lagi...
hari ini anak-anakku pula merasa bahangnya jiwa remaja menyala, membara...
berkobar mendabik dada mengatakan aku cinta pada dia...

terkadang aku ingin benar memahami mereka ketika ini,
apa mereka sudah lupa pada pesan orang tua?
belajar dulu biar cepat pandai,
kendian hari jadilah imam warak bertaqwa memperisterikan gadis idaman hati.

makin aku ingin kejar rasa mereka,
makin aku tidak mengerti,
ataupun mungkin aku sudah tidak dapat mengerti lagi?
atau jua mungkin aku yang masih tidak mampu mengerti...

kasihan mereka ini,
masih setahun jagung,
masih belum menemukan kemuncak hati,
masih jua terkapai mencari erti cinta sejati.

kalau dapat aku katakan,
ingin aku canangkan satu ruangan,
kepada kalian anak-anakku aku tunjukkan,
mengapa aku menghalang kalian...

janganlah kalian salah mengerti,
tegasku ini sangat bererti,
meminta kalian menjadi begini,
kelak tak nyesal dikendian hari...

khas cikgu tujukan kepada anak-anak didikku yang mabuk cinta kepayang layang-layang melayang...

wslm!

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!