Saat khabar itu datang!

by - November 19, 2015

BISMILLAH...

Pertamanya nak ucap syukur sangat kepada Allah SWT yang telah memberikan anugerah terbaik untuk setiap hambaNya. Dan aku.... adalah hambaNya yang tidak terkecuali menerimanya. Alhamdulillah wa syukurillah... Ya Allah sesungguhnya, hati ini telah redho atas ujianMu, hati ini dengan tenang menerima segala keputusanMu... Jiwa telah terbuka menerima taqdirMu. Menerima suka mahupun duka itu adalah redho dan setiap yang redho itu telah pasti ada habuannya.




Sabar aku telah hampir 4 tahun lamanya. Sakit aku telah berkurun lamanya, duka dan gundah aku semua kernanya. Tapi Engkau titipkan sabar buat aku sampai aku benar-benar rasa terpimpin dan menjadi semakin redho. Hampir genap saat itu, akhirnya Kau hadiahkan aku sesuatu yang telah lama aku nantikan. Terima Kasih Allah!


Jiwa ini terubat. Hati ini sembuh malah hilang semua parut. Aku sayangkan anugerahMu ini. AnugerahMu ini juga aku terima sebagai ujian. Ya Allah jauhkan aku dari sifat sifat MAZMUMAH yang membuatkan aku makin jauh dariMu, jauh dari cintaMu.


Titipkan kasih, lembutkan hati dan tenangkan jiwaku, wahai sang pencipta... Kekuatan ini hanya dariMu, ketabahan ini adalah dari cintaMu, Keredhoan ini adalah dari rinduMu. Untuk insan lain, Kau hadiahkan jua seperti mana kebahagiaan yang sedang aku nikmati saat ini.


Belajar erti sabar, ikhlas dan redho. Hikmah pasti datang menghampiri!


salam rindu untuk pencinta blog!

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!