Salam konvokesyen...

by - October 19, 2010

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, akhirnya tamat juga kita semua dalam bidang pendidikan ini. InsyaAllah semuanya bakal menjadi guru-guru Islam yang gemilang dunia dan akhirat.

Rasanya masih belum terlambat bagi saya untuk mengucapkan selamat konvokesyen kepada semua sahabat wa sahabiah yang sentiasa dalam rahmat dan kaseh sayang Allah.

Subhanallah, banyak perkara yang berlaku sepanjang 4 tahun saya bersama kalian. Buat sahabat-sahabat sekelas, terutama yang dekat nurazira dan nafsiah, Kalian telah memberi ruang dan peluang kepada saya. Ketika saya sesat di kawasan UPSI... kalian adalah orang pertama yang menjadi penunjuk jalan. Mungkin semua ni kelakar bagi anda tapi semua ini adalah tanda betapa pentingnya nilai persahabatan dan kasih seorang teman.

Kepada sahabat-sahabat seperjuangan lain di kampus antaranya ahli kelab : sakinah, umira, izyan, tak lupa juga buat naqibah yang selama ini memberi tunjuk ajar, menjawab persoalan-persoalan yang saya utarakan, iaitu hafizawati dan ayuniza. Syukran Ja. Semua yang kalian berikan akan sentiasa saya ingat dan amalkan insyaAllah.

Dalam keseronokan dan kepuasan kita menjalani konvokesyen ini, janganlah pula kita lupa bahawa ada insan yang tidak sempat untuk menerima segulung ijazah. Mereka telah lebih awal dipanggil Ilahi. Sahabat satu jurusan matematik dengan saya, pernah juga sekelas sebelum ini, beliau telah dijemput Allah apabila terlibat dalam kemalangan bersama seorang lagi sahabat awal tahun ini. Almarhum Fadhiri dan Almarhum faizol. Mereka ini adalah orang kuat surau KUO. Kepergian mereka bukan setakat teman-teman yang merasai kesedihan, tetapi juga dirasai oleh seluruh warga UPSI yang pernah mengenali mereka. Semuga Allah menempatkan mereka ditempat yang mulia, InsyaAllah. Alfatihah!

buat adik-adik RPA saya yang mana masih ingat akan diri ini, saya doakan semuga kalian berjaya dalam bidang kalian. kepada yang dah naik jadi naqibah tu, tahniah saya ucapkan. semuga istiqamah dalam setiap tingkah laku yang baik. dah nak exam final ini, semuga berjaya harungi dengan tabah!

dengan itu, sampai bertemu lagi.

wslm

You May Also Like

2 comments

  1. salam'alayk..
    mun, syukran jiddan 'ala kulli hal.
    moga terus istiqamah dlm memperjuangkan Islam.

    ilalliqa' wama'assalamah. =)

    ReplyDelete
  2. syukran sakinah... insyaAllah doakan bersama

    ReplyDelete

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!