Berhenti menangis...!

by - February 03, 2011

Assalamualaikum wbt...

Ya Allah... manusia memang pelupa... mudah lupa dan senang melupakan... siapa kita hendak mengajar Tuhan itu dan ini? siapa kita untuk menentukan bagaimana nantinya kesudahan hidup kita? siapa kita untuk mengatakan sumpah itu dan ini? aku bertanya kepada hatiku dan hati kalian... siapa kita?

Jawab yang mudah saja, kita HAMBA... aku hamba... kami hamba... kita sama... yang beza cuma AMAL...

Berhenti menangis... jangan hanya cuma menangis bila diperlihatkan perkara sedih... tapi mulakan bertindak... meski tidak mampu sekuat-kuat kuasa, tongkahlah dengan selemah-lemah IMAN yakni membenci dengan hati... sesungguhnya itu lebih hebat dari sekadar menangis sahaja...

saya akui, tidak semuanya sependapat dengan saya dan penulisan-penulisan saya... cuma satu saya pinta, bukalah mata kita untuk melihat yang tidak kelihatan...

kepada anak-anak didikku yang aku kasih... pesan cikgu:

'jadilah yang terbaik untuk Allah seperti mana kita mahukan hanya yang terbaik dariNya dalam doa kita...'

kamu masih muda, dan jalan hidup masih panjang, tapi jangan terlalu kita mengharapkan pengakhiran hidup kita diusia yang tua... kerna AJAL itu tidak kenal usia... baik muda atau tua... kematian tetap akan menjemput kita ke sana...

ALAM BAQA'

wallahualam!

Cikgu Munirah

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!