Tunggu Carta Organisasi Alumni keluar!

by - February 23, 2010


Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah, akhirnya tertubuh juga Alumni ini walaupun belum rasmi sepenuhnya. Ramai juga yang hadir sewaktu perjumpaan sidang pertama, sesi pertama tanggal 14 Februari 2010 baru-baru ini. Syukur!

Pun begitu, AJK Alumni ini masih dalam pertimbangan guru-guru SMKTM untuk memilih presiden dan ajk organisasi lain yang layak untuk memegang jawatan-jawatan tersebut. Ketika hari perjumpaan, hanya nama yang dicalonkan dan kelak mereka akan dinilai dan dipilih. InsyaAllah, semuga mendapat yang terbaik. Masih banyak yang perlu diperbetulkan terutama peribadi mukmin sejati dalam diri pelajar mahupun ahli alumni sendiri. Allahu Rabbi.

Saya hanya mengharapkan Alumni ini bukan setakat menjadi persatuan HIMPUNAN bekas-bekas pelajar SMKTM semata-mata, tetapi yang lebih utama mampu melahirkan insan-insan yang cemerlang ruhaniah wa jasadiah untuk bekalan dunia dan akhirat lebih diutamakan!

Hidup memang cuma sekali, maka lakukanlah yang terbaik, jangan hanya tahu trade mark ini sahaja : hidup biar sedap! (sepatutnya hidup biar tenang!), hidup cuma sekali, yang penting kita enjoy? bukan, tukar sikit, yang penting kita sejati muslim. Not just islamic cover. so, you better watch out your IMAN!

ALUMNI bergerak demi kecemerlangan sejati dunia akhirat! Dunia nak kena bersaing, akhirat apatah lagi, kalau berani jadi kayu api neraka paling bawah, cubalah!

p/s : syukran kepada semua yang terlibat, saudara firdaus, cikgu es mariam, cg lee soon guan, dan lain-lain yang membantu sama ada secara langsung mahupun tidak!

lagi satu, takziah untuk pengetua sekolah yang rumahnya baru dirompak tanggal perjumpaan alumni ni, saya sangat terkejut dan saya juga baru sahaja tahu. Takziah juga kepada bapa dan sepupu pengetua yang pulang ke rahmatullah. Ada hikmah besar di sebalik kejadian ini, semuga cikgu aini (pengetua smktm) bersabar atas ujian ini.

wallahu'alam

wslm

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!