mendongak sejenak ke langit...

by - February 22, 2012

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah wabihamdillah... masih bersisa rupanya jemari dan idea untuk menulis lagi. Makin hari makin tersesak dengan kerja-kerja pasarku... kelihatannya remeh, namun inilah sahamku untuk alam sana.

menjengah dan singgah sekejap diblog ini adalah satu petandan bagus. mungkin menulis bangun kembali. meskipun ada saat-saatnya yang membuatkan diri ini kaku untuk menulis lagi. tapi semangat itu tidak pernah pada dalam jiwa ini.

ingin aku ikut resmi padi, makin berisi makin tunduk. ermm.. mungkin bila jalan terlalu tunduk pun membuatkan aku terlanggar sesuatu yang lain. maka itu aku cuba mendongak sejenak ke langit nan membiru. wahhhh... sungguh tenang dan memberi keceriaan dalam sanubari.

hari-hari terasa begitu cepat berlalu... tinggalkan suatu saat manis yang tak pernah terulang.

tugasan harian yang padat buat aku lupa pada akan hadiahku pada diri yang selama ini tidak pernah aku abaikan. owh kasihan pada diriku yang tidak pernah dihargai. sesekali memberi hadiah untuk diri adalah perkara terindah yang membuatkan diri kita terasa dihargai walaupun kita yang berikannya.

-belajar memberi hadiah pada diri-

wslm

You May Also Like

0 comments

Selamat Berkomen. Silakan komen yang membina ya!